Stedenbouwkundig ontwerp januari 2024: Deel Gouwzeestraat wordt groen, groenstrook in Henri Dunantstraat blijft, nieuwbouw schuift op richting Roggebotstraat
Plek van de gebouwen ten opzichte van het bestaande gebouw:
• De hogere delen komen aan de buitenkant
• De ruimte tussen de nieuwe woongebouwen is 22 meter
• Roggebotstraat/ Gouwzeestraat:
- het lagere deel komt 6 meter dichterbij
- het hogere deel komt 7 meter dichterbij
• Afstand Henri Dunantstraat:
- het lagere deel komt 3,5 meter verder weg
- het hogere deel komt 0,5 meter verder weg
• Afstand tot de dijk: 5,5 meter verder weg
• Afstand tot de Dr. Albert Schweitzerlaan: 6 meter verder weg, nieuwbouw op dezelfde afstand
Groen
• De ruimte tussen de nieuwe gebouwen en de tuinen aan de Roggebotstraat wordt groen. Er blijft een voetpad tussen de tuinen van de Roggebotstraat en dit nieuwe groen
• Zowel aan de kant van de dijk als aan de kant van de Dr. Albert Schweitzerlaan komt groen naast de nieuwe gebouwen
• Tussen de nieuwe gebouwen en de stoep aan de Henri Dunantstraat komt een groenstrook
Verkeer en parkeren
• De Gouwzeestraat gaat weg tussen de Dr. Albert Schweitzerlaan en de bocht bij de dijk, hier komt een groenstrook. Autoverkeer rijdt via een doorsteek (een nieuw stuk straat) van de Gouwzeestraat naar de Henri Dunantstraat en andersom. Deze doorsteek wordt twee-richting verkeer
• In de Henri Dunantstraat komt aan beide kanten haaks parkeren
• Tussen de twee nieuwe gebouwen komen 20 parkeervakken
• Langs de Dr. Albert Schweitzerlaan komen 9 extra haaks parkeervakken