Banner Banner

Gastvrouw Infopunt Wheermolen “zonnetje in huis”

Aangemaakt op: dinsdag, 28 September 2021

Dit is Viëndaline. Deze goedlachse dame is het gezicht van Infopunt Wheermolen. Viëndaline is 26 en sinds juli dit jaar drie dagen per week te vinden in het infopunt als gastvrouw.

Viendaline

Infopunt

Bewoners komen naar het Infopunt Wheermolen als ze vragen hebben over de aanpak van de wijkontwikkeling, leefbaarheid, veiligheid en renovatie van de wijk. Begin 2020 is Intermaris begonnen met het renoveren van Rudolf Garrelsflat. De werkzaamheden aan de gevel en galerijen zijn klaar. De (hei)werkzaamheden aan de plintwoningen zijn begonnen. Er gaan in totaal zo’n 400 woningen weg en er komen er 1000 voor terug. “Dat is een flinke uitbreiding voor de komende 10-15 jaar.”

 

Aanspreekpunt

Niet alleen is Viëndaline het eerste aanspreekpunt voor bezoekers. Maar ze regelt ook de bezetting van de werkplekken, vergadertafel en spreekkamers. “Wij registreren ook de bezoekersaantallen en de teller staat nu ruim boven de 450”, vertelt ze trots. “Wij doen meldingen voor bewoners die bij ons binnenkomen. Dat zijn meldingen van de openbare ruimte. We hebben een training gehad waarmee we meer meldingen sneller kunnen afhandelen.” Vragen die specifiek voor Intermaris zijn sturen ze door naar een speciale mailbox. Daar wordt dit dan verder opgepakt.

Viëndaline: “Verder regel ik de roosters en bestellingen en ben ik het eerste aanspreekpunt voor mijn collega’s. Ik zorg er ook voor dat het infopunt er netjes uitziet.” 
“Elke bezoeker komt wel met een andere vraag, dat maakt ’t uitdagend”, aldus Viëndaline. “Ook beheer ik de centrale mailboxen van het infopunt”, vult ze aan.

 

Corona

De pandemie heeft voor veel vertraging en uitdagingen gezorgd. “We zijn blij dat we nu in ieder geval weer volledig open zijn en dat we steeds meer collega’s op het infopunt zien en van hieruit werken.”

Naast de wijkmanager is de wijkagent ook vaak te vinden in het infopunt, dat is erg handig. Collega’s van Intermaris zijn er ook vrijwel dagelijks. “Dat werkt prettig, ze kunnen dan meteen vragen beantwoorden van bewoners”.