Alternatief 4: De hogere delen van de nieuwbouw in het midden, de gebouwen verder uit elkaar en parkeerplekken tussen de gebouwen
Plek van de gebouwen ten opzichte van het bestaande gebouw:
• De hogere delen komen aan de binnenkant van de nieuwbouw
• De ruimte tussen de nieuwe woongebouwen is 32,5 meter
• Roggebotstraat/ Gouwzeestraat:
- het lagere deel komt 3 meter dichterbij
- het hogere deel komt 4 meter dichterbij
• Afstand tot Henri Dunantstraat:
- het lagere deel komt 2,5 meter verder weg
- het hogere deel komt 0,5 meter dichterbij
• Afstand tot de dijk: 6,5 meter verder weg
• Afstand tot de Dr. Albert Schweitzerlaan: 6 meter dichterbij
Groen
• Aan de kant van de eengezinswoningen in de Henri Dunantstraat blijft een groenstrook tussen de stoep en de weg
• Aan de overkant van de Henri Dunantstraat komt geen groenstrook tussen de stoep en het smalle deel van de nieuwe gebouwen
• De ruimte tussen de nieuwe gebouwen en de tuinen aan de Roggebotstraat wordt groen
• Zowel aan de kant van de Dr. Albert Schweitzerlaan als de dijk komt groen
• De ruimte tussen de twee gebouwen wordt voor een deel groen
Verkeer en parkeren
• De Gouwzeestraat gaat weg tussen de Dr. Albert Schweitzerlaan en de bocht nabij de dijk. Het wordt een groenstrook. Autoverkeer rijdt via een doorsteek (een nieuw stuk straat) van de Gouwzeestraat naar de Henri Dunantstraat
• In de Henri Dunantstraat komt aan beide kanten haaks parkeren
• Tussen de twee nieuwe gebouwen komen parkeervakken
• Langs de Dr. Albert Schweitzerlaan komen extra haaks parkeervakken