Ervaar je overlast in de wijk of heb je vragen over leefbaarheid? Dan zit je goed bij Marc van Loenen. Hij is als medewerker leefbaarheid het aanspreekpunt voor bewoners van huurwoningen van Intermaris in Wheermolen-Oost.

Corona

Zijn werk is nu belangrijker dan ooit. “Voorkomen is beter dan genezen,” aldus Marc, “door de coronacrisis zijn veel mensen thuis en ontstaan irritaties sneller dan voorheen.” Naast financiële problemen zorgt ook de beperking in het sociale contacten voor problemen. Door snel te schakelen en de oorzaak proberen op te lossen is in de meeste gevallen een ergere situatie te voorkomen.

Persoonlijk contact

Marc heeft een bemiddelende rol en vindt persoonlijk contact met bewoners heel belangrijk: “Het liefst heb ik face-to-face contact met mensen. Als ik word gebeld of een melding krijg dan ga ik even bij de mensen langs. Dan praten we over de situatie en probeer ik het meteen op te lossen.” Marc heeft een groot netwerk en kan eventueel doorverwijzen naar de juiste persoon of instantie. Hij geniet van de diversiteit van zijn werk: “De ene dag bemiddel ik bij burenruzies, de andere dag houd ik me bezig met jongeren.” Geen dag is hetzelfde en dat is precies wat hem zo aantrekt in de functie.

Infopunt Wheermolen

Heb je vragen of opmerkingen voor Marc? Je vindt ‘m in het Infopunt Wheermolen. Dit infopunt in het Makado winkelcentrum is onlangs geopend. Naast Marc werkt wijkmanager Edwin van de gemeente vanuit het Infopunt. Ook de wijkagent en collega’s van Spurd of Clup Welzijn zijn regelmatig aanwezig voor het beantwoorden van vragen. Wil je contact met Marc? Bel dan 06 51608057 of mail hem via: m.vanloenen@intermaris.nl